Iskolánk diákönkormányzata (továbbiakban: DÖK) 2016 szeptemberében újra megalakult, felelevenítődött.
A DÖK elsődlegesen a tanulók érdekeinek képviseletére jött létre. Jogvédelmi és kötelezettség gyakorlási funkciója mellett azonban fontos, hogy iskolánk tanulói befolyásuk alatt tartsák a mindennapi diákéletet. A szabadidős programszervezési, közösségszervezői tevékenységet az iskolavezetéssel és a tantestülettel együttműködve végezzék.
Tervszerű program
Kialakításával fogalmazzuk meg működésünk főbb irányelveit. A DÖK önállóbbá teszi a diákokat, változatosabbá teszi a diákéletet.
Programjainkat a hagyományok ápolásával, ugyanakkor új feladatok, célok kitűzésével tervezzük.
A DÖK megfelelő működéséhez elengedhetetlen, hogy a diákok ismerjék és tudják alkalmazni a tanulói, illetve a diákönkormányzati jogaikat. A jogok ismeretén túl tisztában kell lenni azzal is, melyek a DÖK feladatai, kötelezettségei az iskolában. Elsőrendű feladata az érdekképviselet, de a gyakorlatban az iskolai élet és programszervező szerepe érvényesül leginkább.
A diákok bevonásával keressük azokat az új ötleteket, amelyekkel még egyedibbé, vonzóbbá, tartalmasabbá tehetjük programjainkat. A tapasztalat azt mutatja, hogy a diákok több örömöt lelnek az általuk szervezett programokban, sikerélményhez juttatja a programot előkészítő, és benne részt vevő tanulókat.
Házirendünket minden tanév elején felülvizsgáljuk, ha kell módosítást javaslunk. Rendszeresen diákgyűlést tartunk, ahol tájékoztatjuk iskolánk tanulóit a diáktanács munkájáról, a tervezett programokról, beszámolunk az eltelt időszak eseményeiről, illetve az előttünk álló feladatokról.
Célunk
- A diákjogok védelme
- A diákok érdekeinek képviselete
- A véleménynyilvánítás biztosítása
- A tartalmas iskolai élet kialakítása a nevelőtestület támogatásával
- A hagyományok őrzése és újak teremtése
- A szervezet támogatni kívánja a diákság kulturális programokon való részvételét
DÖK patronáló pedagógus: Amreinné Vargyas Orsolya